mandag 19. april 2010

Awarder, litt redesign, liftgardin og bursdag;o)))

I mitt forrige innlegg, så nevnte jeg at jeg hadde fått 2 awarder, og det i min komplett inaktive periode???;o)
Awardene har jeg fått fra
Design Beppe
og
Hildes Verden
Tusen takk jenter;o)))))
Med awarden følger en oppfordring:
  • Kopiere awarden til bloggen sin
  • Linke til den man har fått den av
  • Fortelle 7 interessante ting om seg selv
  • Sende den videre til 7 andre bloggere
Jeg tar meg den frihet til å ikke sende den videre, grunnet litt for dårlig tid (og slikt tar litt tid) men dere herlige lesere kan jo selvfølgelig ta den om dere vil;o)))
Men her følger 7 mer eller minde interresante ting om meg:

*Hvis jeg har tid til det, så kan jeg være litt lat;o)
*I særdeleshet impulsiv
* Digger å treffe nye mennesker "Det finnes ikke ukjente, bare venner jeg ennå ikke har møtt;o)"
* Kan kose meg godt med ei øl, bare for å ha ei øl, og ingenting annet.
*Elsker sommeren;o)))
*Har bada på Svalbard
*Har ikke antydning til grønne fingre, er kjent for å ha tatt livet av 2 kaktuser, og det uten å vanne de for mye;o//


Og så noe som ligger mitt herte nær--- Redesign.
Denne genseren ble brukt under den årlige dugnaden i barnehagen. Der brant vi bål, og jeg klarte jo selvfølgelig å svi hull i ryggen på den;o/
Klippa av armene, og sydde en tights til søtnos av de
Ribben på genseren, ble bretta dobbelt og brukt som linning, og en liten del ble brukt som kile, fordi min datter ikke er en liten pingle;o))))
Bolen har jeg planer om å forvandle til en topp, mixa med noen andre gensere.....

For noen uker siden, var vi noen jenter her som fikk sydd oss liftgardiner. Har fått spørsmål av mange om jeg ikke kan sy til de, men har vært litt avventende fordi jeg aldri har prøvd meg på det før. Men nå har jeg gjort det, og det var ikke vanskelig;o)))

Mitt eksemplar ble sydd av en rest ifra stoff & stil, samt glassfiberstenger og ringer fra samme plass. Valgte å henge den opp i den allerede eksisterende gardinstanga, noe som ikke var helt genialt, fordi den sklei på stanga. Det løste jeg enkelt med å ha 2 gummistrikk på stanga i hver ende av gardinen;o)))
Bildekvaliteten min er som vanlig elendig;o//

I helga ble sønnen min 5 år, ganske fantastisk at det er hele 5 år siden jeg lå og hylte på føden;o//

Ikke at jeg hylte så veldig lenge, for jeg er av de heldige som har fantastisk enkle og raske fødsler. Fra første tegn på at noe var på gang, til barna var ute, så tok det 2 timer 15 min med førstemann, og 1time45min med nr 2;o)))) Som dere skjønner, så tør jeg ikke prøve på nr 3, da tror jeg at jeg måtte ha overnatta i telt på parkeringsplassen på sykehuset;o)))

Tusen takk for hyggelige kommentarer fra dere, føler på meg at jeg muligens er i gang igjen;o))


post signature

2 kommentarer:

Liza sa...

Hei!
Der var du igjen ja :) Lurte på hvor du ble av... Velkømmen bækk!

Knallfin tights! Utrolig hva en kan gjøre når en er flink å sy! Noe jeg ikke er...

PS.Giveaway på bloggen min :)
Ha en fin dag!

yesheimen sa...

Først må jeg fa takk for hilsen i anledning bryllupet.

Og grattis med velfortjente awarder. Moro å lese 7 ting om deg.

Og så flott tights det ble av den ødelagte genseren, flott altså.

Og til sist: Grattis med 5 åringen. Hmmm, du hadde enda lettere fødsler en meg du da. Når jeg var ung, var det omtrent som hos deg, men etter fylte 40 når hun siste kom, ja da var det noe annet. Skal ikke ha flere iallefall.

Ha en topp dag.

Klem Ann<3