tirsdag 12. oktober 2010

Børster støvet av.......... Redesign;o))

Da var det jammen på tide, (rimelig langt over, vil nok noe si;o))) ) å børste støvet av denne stakkars forsømte bloggen, og oppdatere litt...
Og hva er vel ikke mer naturlig enn å børste støvet av noen klær;o))

Først ut får være en kjole til meg selv som jeg må si meg yber fornøyd med....
Laget av en genser og skjørt som lå i haugen av klær som jeg har fått av gode venninner...
(det er julaften det, å få en søppelsekk med avlagte klær;o)) )
Klippet linningen av skjørtet, og bunnen og ermene av genseren. Overlocka skjørt og genser sammen. Overlocka kanten på ermene og forran på halsutrigningen, vips ferdig;o)))



For en tid tilbake så arvet jeg tre singleter av søsteren min, en i turkis, en i svart og en i rosa..
Alle tre fikk på hvert sitt vis korta inn skulderstroppene, og samla sammen litt i livet.


Her er Søtnos modell for den turkise;o)))



En dameskjorte fikk kraven og ermene sine klipt av. Kjolemønster ble bare lagt rett oppå skjorten, slik at knappene i skjorten fremdeles er knappene i kjolen. Ermene ble i sin helhet satt inn i de nye ermebuene, og da fikk jeg en puffermeeffekt;o))
Mansjettene ble bare "snurpet" sammen i selve mansjetten..
Bak på kjolen, ble det applikert på en sommerfugl med tilhørende flygerute;o))))



Sist ut er nok en dameskjorte;o))
Her er også krave og ermer klipt av, og mønster lagt over skjorten.
Smal og tett sikksakk, likner tilfeldigvis på en profesjonell rullefald, og egner seg godt i halsåpning og ermeåpninger..
Enkel blonde som eneste dekor..



Til nestegang:

Pågjensyn og takk for besøk og kommentarer;o)))))



post signature

8 kommentarer:

Ellemeller sa...

Herlighet kor flink du har vore! Nei, no fekk eg lyst til å sy noko kult!
Eg ventar på neste innlegg;)

Litefrø sa...

wow!! Så flott redesign!! Skikkelig søte singlett kjoler altså!

Unknown sa...

Så oppfinnsomt, skulle ønske jeg var flinkere til sånt! Kjempefine ting :o)

Elins systue sa...

Flott kjole. Skulle ikke tro den var omsydd

Anonym sa...

Utrolig flotte ting du har laget!
Flink du er.
Ha en fin kveld
/myr

Ugla sa...

Så utrolig mye fint. Og Søtnos var bare herlig da :-)

astrid sa...

Den skjorta ble virkelig flott - det var virkelig inspirerende å se.

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk