torsdag 21. oktober 2010

Sylysten kjøper ikke nye klær, hun lager dem;o))

Forleden så meldte jeg meg på en utfordring inne på Sykroken.no.
"Ikke kjøpe nye klær på 1 år"
Sokker og undertøy unntatt;o)))

Vel, mor trengte ei ny kåpe..... og i Danmark fant jeg 3 meter ullstoff til 100kr meteren;o))
Det holdt akkurat til en til mor og en til søtnos..


I Kjøbenhavn fant jeg også et deilig buksestoff til en billig penge. Kombinert med et pyjamasmønster, så ble det en utrolig behagelig "penbukse";o))
Fleecegenser kan være litt varmt, men nå går det jo mot kaldere dager, så den er utrolig deilig om det er småkjølig (eller veldig kjølig;o//)..
Kantene fikk en blanding av dekorsøm, bånd og blonder..

Selv om det blir kjøligere, så er jo korterma topper så utrolig enkle å sy:o))
Her en tunikakjole til søtnos...

Og en maskin t-skjorte til turbo.
Den ene traktoren har jeg fylt med maskinbroderisøm.
En helt grei topp til meg selv...
Og en "slenge på seg til butikken" fleecejakke;o))


Og så en liten quilt sånn på tampen;o))
En liten juleløper er satt sammen av 3" kvadrater. Den er frihåndsquiltet med rød og sølvmetalltråd. Litt vanskelig å se på bilde, men det ble en artig detalj. Lukkekanten er sydd på med dekorsøm med samme trådene som quilten, og gjennom blonden har jeg tredd broderigarn med metalleffekt..;O)))

Til slutt vil jeg minne om konkurransen min i innlegget under. Det er ikke så veldig mange som har fått det med seg, så her er vinnersjansene store;o))))



post signature

14 kommentarer:

Unknown sa...

Du er skikkelig flink. :))

Kort og Søm sa...

Skal si du er produktiv!! :O)
Det var en fin kåpe.
Ha en fin ettermiddag :O)

Lykkeliten sa...

Faderullan å du syr om dagen!

Skikkelig flink er du, og det er så inspirerende å se hva du lager.
Det er ny kjole på gang hos meg også...

Klem Lykkeliten

Ellemeller sa...

Jøssenamn som du har produsert!! Jammen er du flink!

Solveig sa...

Neimen.....det var du igjen gitt:o))) Snille deg, Linda! Når jeg skal være kreativ, lager jeg et kort og tre. Du har jo sydd hele høstgarderoba for hele familien i mellomtiden:o)) Så flink og effektiv du er! Skikkelig flotte plagg.
Skulle hatt deg ehr nå. Gikk en smule berserk på Stoff og Stil og kom hjem med noen meter velur:o)))
Får se hva det blir til.
Må kikke innom denne konkurransen din også.
Ha en flott kveld, vennen.
Klem fra Solveig

Unknown sa...

Dette var masse fint!!!

Velkommen til min kreative verden sa...

Du produserer mye om dagen ser jeg: ) For en lekker kåpe og fint stoff.

Bergfrua sa...

skal si du er kreativ!! Kjempe flink og fine sømmer!! Juleløperen var lekker!!
Stå på!! HAr selv hatt kjøpestopper, det er lønnsomt!!! Mye man egentlig ikke har bruk for!!

Ha en fin kveld!!

mvh Bergfrua

SsSsS sa...

Så dyktig du er Frk freken :)) Fantastisk flott!

Helle sa...

Åh, nå ble jeg inspirert til å slenge med på utfordringen med å ikke kjøpe seg nye klær på 1 år, - og heller sy dem selv. Kjempefin kåpe du har laget både til liten og stor :)

Anonym sa...

Du har fått en award :) Sjekk bloggen min :)
http://nuppelura.blogspot.com/

MonO Mod Marit sa...

Titt titt, nå er tante her også! :))

Et lite tips, på den sorte delen er den røde skriften så godt som uleselig.. iallefall for gamle tanter med halvdårlig syn.. hi hii
God påske! :)

Ann sa...

det så godt ut :D

Indah Puspitasari sa...

desain yang bagus dan unik